Steda sectoren

Commerciële dienstverleners

Tevreden klanten

Als financiële of zakelijke dienstverlener is feedback over uw performance van strategische waarde. Hoe goed kent u uw klant? Hoe tevreden zijn zij en waarom? Zijn er onvervulde klantbehoeften en dus commerciële kansen?

En, wat je met dure marketing aan de voorkant wint, verlies je zomaar aan de achterkant als je dienstverlening niet op orde is. Klanten goede informatie bieden, zorgen voor een efficiënt proces, uitstekende service, prettige contacten: dat zijn directe bepalers van loyaliteit. We toetsen dit bij klanten, rubriceren informatie in een verbetermatrix en sparren met u of uw procesverbeteraars over de uitkomsten.

Steda Wie zijn mijn klanten en ken ik hun behoeften écht goed?
Steda Hoe tevreden zijn mijn klanten en welke (groei-)ambitie formuleer ik?
Steda Wat zijn de positieve en negatieve drivers, aan welke knoppen moet ik draaien?

Welbevinden in de organisatie

Buiten winnen begint binnen. Organisaties waar medewerkers zich betrokken voelen bij elkaar en bij de klant, zijn de winnaars van morgen. Het komen tot een positieve prestatiecultuur, waar mensen initiatief tonen, goed samenwerken én waar de processen op orde zijn, vraagt voortdurend aandacht. Regelmatig peilen hoort daar bij. Hoe voelen mensen zich in de organisatie? Wat hebben ze nodig om het werk nog beter te doen? Is de manier van organiseren en de wijze van leidinggeven passend?

Steda biedt diverse meetinstrumenten voor de interne organisatie en de ‘employee experience’. Soms past een klassiek MTO prima, soms is een breder cultuuronderzoek nodig, soms kiezen we voor korte repeterende checks op het welbevinden van medewerkers. De uitkomsten delen we met het management en meestal ook met teams via workshop of presentaties.

Steda Hoe voelen medewerkers zich?
Steda Welke beelden zijn er over de faciliteiten, het leiderschap, HR ondersteuning, het team, werkprocessen, etc.
Steda Wat zijn de positieve en negatieve drivers, aan welke knoppen moet ik draaien?

De 3 B’s van Steda

Klantgedreven organisaties bestaan alleen daar, waar interne betrokkenheid hoog is.

Steda Begrijpen
Onderzoek uw klant en het welbevinden in uw organisatie. Stuur op basis van cijfers.

Steda Beleven
Betrek medewerkers. Wees transparant. Bedenk samen oplossingen.

Steda Bouwen
Kom in beweging. Durf te experimenteren. Doe.

  • ING "Steda verzorgt voor ons gerichte surveys onder onze medewerkers, flexibel en met korte tijdslijnen uitgevoerd. Ze zijn betrokken bij het doel, dus niet blind een project draaien. Zeer waardevolle partner voor ons als HR, zowel in NL als Global."

    Eric Lange (Organisational Behaviour) ING
  • BoitenLuhrs "Onze klanten willen rendement, maar ook excellente service tegen scherp tarief. Dichtbij de klant staan vinden wij erg belangrijk, zeker nu innen van incasso's lastiger is geworden. We willen onze klanten goed kennen, weten hoe zij ons beoordelen en waar verbeterpotentieel zit. Steda biedt ons heldere informatie en advies waar we mee verder kunnen."

    Ard Haan (commercieel directeur) BoitenLuhrs – Incasso gerechtsdeurwaarders
  • Promenador "Steda brengt ingewikkelde onderzoeksproblematiek terug tot de kern. Hun no nonsense aanpak verschafte ons cruciale inzichten in klantbeleving en tevredenheid: value for money!"

    Henoch Snuif (Bestuursadviseur) Promenador
  • Centraal Nederland "Als landelijke onderwijsbegeleidingsdienst zitten we in een sterk bewegende markt waarin prijs-kwaliteit een belangrijk issue is. Nieuwe klanten aantrekken en bestaande vasthouden is een kunst in deze markt. Weten waar je staat, wat je kwaliteiten zijn en waar je naartoe wilt is dan essentieel. Steda helpt ons hierbij zeer om gefundeerd keuzes te maken. Ik ben enthousiast over hun werk en werkwijze."

    Marien Bikker (directeur/bestuurder) Centraal Nederland