Steda sectoren

Commerciële dienstverleners

Tevreden klanten

Als financiële of zakelijke dienstverlener is klantkennis en feedback over uw performance van strategische waarde. Hoe goed kent u uw klant? Hoe tevreden zijn uw klanten over u en waarom? Wie zijn uw klantambassadeurs? Zijn er onvervulde klantbehoeften en dus commerciële kansen? Steda helpt om een goed klanttevredenheidsonderzoek op te tuigen en daar betrokkenheid van uw mensen bij te organiseren. De meting en het bijbehorende advies gaan over:

Steda Wie zijn mijn klanten en ken ik hun behoeften écht goed?
Steda Hoe tevreden zijn mijn klanten en welke (groei-)ambitie formuleer ik?
Steda Wat zijn de positieve en negatieve drivers, aan welke knoppen moet ik draaien?

Klantprocessen op orde

Wat je met dure marketing aan de voorkant wint, verlies je zomaar aan de achterkant als je geen goed primair klantproces biedt. Klanten goede informatie bieden, zorgen voor een efficiënt bestelproces, uitstekende klantenservice, prettige klantcontacten: dat zijn directe bepalers van klantloyaliteit. We toetsen ervaringen bij klanten over hun contactmomenten met uw organisatie, rubriceren dit in een verbetermatrix en zijn sparringpartner voor uw procesverbeteraars. Na enkele maanden doen we een 1-meting om voortgang te valideren. Praktisch, to-the-point en met de focus op de klant.

Welbevinden in de organisatie

Buiten winnen begint binnen. Organisaties waar medewerkers zich betrokken voelen bij elkaar en bij de klant, zijn de winnaars van morgen. Het komen tot een positieve interne cultuur, waar mensen initiatief tonen, goed samenwerken en presteren, vraagt voortdurend aandacht. Het is belangrijk om regelmatig te peilen hoe zaken ervoor staan. Hoe voelen mensen zich in de organisatie? Wat hebben ze nodig om het werk nog beter te doen? Kan men de eigen kwaliteiten goed inzetten? Is de manier van organiseren en de visie op het leidinggeven nog passend?

Steda biedt meerdere soorten HRM- en cultuuronderzoek en kijkt vooraf met u wat de beste aanvliegroute is. Soms past een klassiek medewerkerstevredenheidsonderzoek prima, omdat u daarmee een breed beeld krijgt van interne tevredenheid. Soms meten we puur het interne welbevinden via korte, repeterende vragenlijsten. En soms gaat het expliciet om het meten van teamperformance en het verbeteren van het samenwerken. In alle gevallen geldt: elk project zetten we op als maatwerk en we zorgen voor betrokkenheid bij zowel management als werkvloer.

Voice of the Customer

De 3 B’s van Steda

Klantgedreven organisaties bestaan alleen daar, waar interne betrokkenheid hoog is. Steda werkt volgens een simpele kapstok van 3 B’s:

Steda Begrijpen
Onderzoek uw klant en het welbevinden in uw organisatie. Stuur op basis van cijfers.

Steda Beleven
Betrek medewerkers. Wees transparant. Bedenk samen oplossingen.

Steda Bouwen
Kom in beweging. Durf te experimenteren. Doe.

  • BoitenLuhrs "Onze klanten willen primair rendement, maar ook excellente service tegen een scherp tarief. Dichtbij de klant staan vinden wij erg belangrijk, zeker nu innen van incasso's lastiger is geworden. We willen onze klanten goed kennen, weten hoe zij ons beoordelen en waar verbeterpotentieel zit. En deze kennis intern goed delen. De begeleiding van Steda helpt daarbij zeer. Heldere informatie en hands-on begeleiding in het proces."

    Ard Haan (commercieel directeur) BoitenLuhrs – Incasso gerechtsdeurwaarders
  • ING "Steda verzorgt voor ons gerichte surveys onder onze medewerkers, flexibel en met korte tijdslijnen uitgevoerd. Ze zijn betrokken bij het doel, dus niet blind een project draaien. Zeer waardevolle partner voor ons als HR, zowel in NL als Global."

    Eric Lange (Organisational Behaviour) ING
  • Centraal Nederland "Als landelijke onderwijsbegeleidingsdienst zitten we in een sterk bewegende markt waarin prijs-kwaliteit een belangrijk issue is. Nieuwe klanten aantrekken en bestaande vasthouden is een kunst in deze markt. Weten waar je staat, wat je kwaliteiten zijn en waar je naartoe wilt is dan essentieel. Steda helpt ons hierbij zeer. Hun advisering stelt mij in staat gefundeerd keuzes te maken. Ik ben enthousiast over hun werk en werkwijze."

    Marien Bikker (directeur/bestuurder) Centraal Nederland
  • Promenador "Steda brengt ingewikkelde onderzoeksproblematiek terug tot de kern. Hun no nonsense aanpak verschafte ons cruciale inzichten in klantbeleving en tevredenheid: value for money!"

    Henoch Snuif (Bestuursadviseur) Promenador