Steda sectoren

Non-profit

Tevreden cliënten en stakeholders

In non-profit organisaties is het krijgen van feedback over uw prestaties van strategisch belang. Hoe tevreden zijn cliënten, burgers, leerlingen of andere stakeholders over uw dienstverlening? Bij welke doelgroepen bereikt u enthousiasme en waarom? Waar kunt u nog verbeteren? Hoe hoog legt u de lat als het gaat om kwaliteit? Wanneer kunt u trots zijn op behaalde resultaten? Steda zet goed cliëntenonderzoek op en zorgt voor betrokkenheid bij uw mensen. De meting en het bijbehorende advies gaan over:

Steda Welke behoeften hebben mijn cliënten of andere stakeholders?
Steda Hoe goed wordt mijn dienstverlening ervaren en welke ambitie formuleer ik?
Steda Aan welke knoppen moet ik draaien om kwaliteit te verhogen?

Welbevinden in de organisatie

Medewerkers maken het verschil, niet technologie. U wilt een organisatie waar medewerkers zich betrokken voelen bij elkaar en waar de juiste faciliteiten zijn om te presteren. Hoge kwaliteit leveren, maar niet steeds interen op energie omdat er teveel ruis in de organisatie is. Het komen tot een positieve interne cultuur, waar mensen initiatief tonen, goed samenwerken en presteren, vraagt voortdurend aandacht. Regelmatig peilen hoort daarbij. Hoe voelen mensen zich in de organisatie? Wat hebben ze nodig om het werk nog beter te doen? Is de manier van organiseren en de visie op het leidinggeven nog passend?

Steda biedt diverse meetinstrumenten voor de interne organisatie en de ‘employee experience’. Soms past een klassiek MTO prima, soms is een breder cultuuronderzoek nodig, soms kiezen we voor korte repeterende checks op het welbevinden van medewerkers. De uitkomsten delen we met het management en meestal ook met teams via workshop of presentaties.

Steda Hoe voelen medewerkers zich?
Steda Welke beelden zijn er over de faciliteiten, het leiderschap, HR ondersteuning, het team, werkprocessen, etc.
Steda Wat zijn de positieve en negatieve drivers, aan welke knoppen moet ik draaien?

De 3 B’s van Steda

Klantgedreven organisaties bestaan alleen daar, waar interne betrokkenheid hoog is.

Steda Begrijpen
Onderzoek uw klant en het welbevinden in uw organisatie. Stuur op basis van cijfers.

Steda Beleven
Betrek medewerkers. Wees transparant. Bedenk samen oplossingen.

Steda Bouwen
Kom in beweging. Durf te experimenteren. Doe.