Steda over ons

Leer ons alvast iets kennen..

In vogelvlucht

Steda is in 1997 gestart in Den Haag als full-service marktonderzoekbureau. Na de opkomst van internet hebben we ons gespecialiseerd in maatwerk online surveys, vaak in combinatie met expertinterviews en workshops.

In 2011 is het kantoor verhuisd naar Amersfoort. Sinds die tijd zijn procesbegeleiding, teamontwikkeling en coaching aan onze portfolio toegevoegd.

Steda is een MKB netwerkorganisatie met een klein kernteam en een schil vakmensen eromheen. Dit zijn onderzoekers, IT ondersteuners, veranderaars, coaches en consultants.. Bij ons geen lange meetings of ingewikkelde besluitvorming. Wel maximaal aandacht voor u als klant en uw vraagstuk.

Visie, scope

Groeien als organisatie, team of individu. Dat vraagt altijd weer om aanpassen, meebewegen met wat er speelt in de markt of intern. Dit begint met luisteren. Weten wat er speelt en daar waar mogelijk besluiten nemen op basis van kennis, niet op basis van onderbuik. Goed analyseren doet ertoe.

Weten is nog niet doen. Willen is nog niet kunnen. Het is zelden een kwestie van prioriteren en dan loopt het wel. Je moet actief blijven kijken wat er gebeurt, discussies aangaan, twijfels delen, mensen betrekken, bijsturen. Scherp blijven, met een knipoog soms, daar geloven wij in.

Verandering draait uiteindelijk om het gedrag van mensen, al dan niet in teamverband. Wij coachen managers en begeleiden teams, vooral daar waar het echt vast zit of nieuwe beweging nodig is.

Helpen bij veranderen en ontwikkelen van groei. Zorgen dat dingen (gaan) lopen. Dat is in de kern wat wij doen.

Positief   Steda   Onderzoekend   Steda   Pragmatisch

Ik ben Stef ten Dam, eigenaar van Steda onderzoek & advies. Als bedrijfseconoom heb ik veel interesse in menselijk gedrag in relatie tot organisaties. Mij boeit consumentengedrag en marketing én het gedrag van mensen in organisaties en hoe zij samenwerken. Als persoon ben ik analytisch, aandachtig en ik leg snel en echt verbinding. Je voelt je op je gemak bij mij, ook als ik lastige vragen stel. Verandering is nooit gemakkelijk, als mens of team moet je soms door lastige fasen heen. Mijn inzet is om de juiste dingen te doen voor de organisatie én betekenisvol te zijn op persoonlijk niveau.